Privacybeleid


1. Verwerkingsverantwoordelijke

S.A. Invest Mons Borinage Centre, Rue des Quatre fils Aymon, 12-14 te 7000 Bergen
Ingeschreven bij de RPM van Henegouwen (afdeling Bergen), BCE 0436.833.758

De Groep IMBC hecht veel belang aan de bescherming van uw privacy.

Dit beleid informeert u over de persoonlijke gegevens die worden verwerkt en gebruikt door S.A. Invest Mons Borinage Centre (IMBC) en haar dochterondernemingen, waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd is te Rue des Quatre Fils Aymon, 12-14, 7000 Bergen.

De Groep IMBC is verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonlijke gegevens in het kader van haar activiteiten.

2. Persoonlijke gegevens die we verwerken

We verzamelen en gebruiken alleen persoonlijke gegevens die nodig zijn voor onze activiteiten en die ons in staat stellen om u een oplossing te bieden die is afgestemd op uw behoeften.

De verwerkte persoonlijke gegevens zijn essentieel voor het uitvoeren van onze taken.

Wij verzamelen verschillende categorieën persoonlijke gegevens van u, waaronder:
– Identificatiegegevens (bv. naam, identiteitskaart- en paspoortnummers, nationaliteit, geboorteplaats en -datum, foto, IP-adres);
– Contactgegevens (bv. post- en e-mailadres, telefoonnummer);
– Gezinssituatie (bv. burgerlijke staat, aantal kinderen);
– Fiscale gegevens (bv. belastingnummer, land van vestiging);
– Informatie met betrekking tot opleiding en werk (bv. studieniveau, functie, naam werkgever, salaris);
– Bank-, financiële en transactiegegevens (bv. bankgegevens, overschrijvingsgegevens met berichten, waarde van uw activa, kredietgeschiedenis, uitgaven en vorderingen, schulden, solvabiliteit);
– Gegevens over beroepsactiviteiten, overeenkomsten en vergunningen;
– Details van goederen in uw bezit;
– Gegevens met betrekking tot klachten, incidenten of ongevallen (bv. informatie met betrekking tot een ongeval, incident of klacht waarbij de persoon in het dossier betrokken is, aard van de schade of het letsel, betrokken personen, getuigen);
– Gegevens verstrekt door officiële instanties (bv. Belgisch Staatsblad, NBB, enz.).

Hoewel we geen directe link met hen hebben, verzamelen we verschillende categorieën persoonlijke gegevens van u, in het bijzonder met betrekking tot de volgende personen:
– een familielid;
– een medekredietnemer of garant;
– een (wettelijke) vertegenwoordiger;
– een klant en/of leverancier;
– een begunstigde van een door u verrichte betaling;
– een uiteindelijk begunstigde;
– een debiteur (bv. in het geval van faillissement);
– een aandeelhouder;
– een personeelslid.

We verwerken nooit gegevens met betrekking tot uw raciale of etnische afkomst, uw politieke opvattingen, uw religie, uw filosofische overtuigingen of vakbondslidmaatschap, uw genetische gegevens, uw seksleven of seksuele geaardheid, tenzij we hiertoe wettelijk verplicht zijn.

De gegevens die wij verwerken worden direct van u verkregen of indirect via verschillende bronnen:
– Publicaties/databases beschikbaar gesteld door de officiële autoriteiten (bv. het Belgisch Staatsblad);
– Onze dienstverleners (Graydon, enz.);
– Derden zoals financiële instellingen (banken, Invests, Sowalfin, etc.) en boekhoudkundige en juridische professionals (revisors, advocaten, enz.);
– Websites/sociale netwerkpagina’s met informatie die u openbaar heeft gemaakt (bv. uw website of sociaal netwerk);
– Databases die door derden openbaar zijn gemaakt.

We verwerken uw gegevens ook om de veiligheid van onze faciliteiten en bijeenkomsten te waarborgen.

3. Grondslag waarop wij uw persoonlijke gegevens verwerken

a) Om te voldoen aan wettelijke en reglementaire verplichtingen

Wij gebruiken uw persoonlijke gegevens om te voldoen aan verschillende wettelijke en regelgevingsverplichtingen, waaronder:
– Naleving van fiscale controle- en rapportageverplichtingen;
– Naleving van bancaire en financiële regelgeving waaronder, in het bijzonder:
• Veiligheidsmaatregelen implementeren om misbruik en fraude te voorkomen;
• Beoordeling van uw kredietrisico en uw terugbetalingsvermogen;
• Monitoren en rapporteren van de risico’s waaraan we kunnen worden blootgesteld;
– Antwoorden op officiële verzoeken van naar behoren gemachtigde openbare of gerechtelijke autoriteiten.

b) Om precontractuele maatregelen uit te voeren op uw verzoek of om het met u gesloten contract uit te voeren

Wij gebruiken uw persoonlijke gegevens voorafgaand aan het sluiten van het contract om:
– U te voorzien van informatie die is afgestemd op uw behoeften;
– U te ondersteunen en te reageren op uw verzoeken;
– De voorwaarden te evalueren waaronder we u een passende financiering kunnen verlenen;
– Een financiering te verlenen aan het deelnemende bedrijf waarin u wordt beloond.

We gebruiken het ook om het contract dat we met u zijn aangegaan uit te voeren.

We gebruiken de persoonlijke gegevens die u verstrekt over personen die geen directe band met ons hebben om uw financieringsaanvraag te analyseren.

Alle bovenstaande gegevens zijn noodzakelijk en een voorwaarde voor het afsluiten van het contract.

c) Om contractuele maatregelen uit te voeren

We gebruiken uw persoonlijke gegevens om te voldoen aan verschillende contractuele verplichtingen met S.A. Wallonie Entreprendre.

d) Voor een legitiem belang

Wij verwerken uw persoonlijke gegevens om een klantenbestand bij te houden, om onze belangen te verdedigen in juridische procedures en om informatie met betrekking tot ons bedrijf en onze diensten (nieuwsbrieven, jaarverslag, enz.) die door de Groep IMBC worden geleverd, te communiceren en te verzenden.

Videobewakingsbeelden worden ook verwerkt ten behoeve van ons legitieme belang bij het beveiligen van onze faciliteiten en de bijeenkomsten die hier worden gehouden.

4. Delen van uw persoonlijke gegevens

Om te voldoen aan de wettelijke verplichtingen, in het legitieme belang of met het oog op de uitvoering van het contract, zullen we uw persoonlijke gegevens alleen doorgeven aan:
– Entiteiten van de Groep IMBC.
– Beheersorganen van de Groep IMBC.
– Financiële partners (banken, Wallonie Entreprendre, enz.).
– Op verzoek en voor zover wettelijk toegestaan, aan overheidsinstanties en overheidsinstanties.
– Voor specifieke handelingen, aan bepaalde gereguleerde beroepen zoals advocaten, notarissen of de revisor van het bedrijf.
– Aan eventuele onderaannemers die we gebruiken voor specifieke opdrachten.

5. Overdracht van gegevens buiten de Europese Economische Ruimte (“EER”)

Uw persoonlijke gegevens worden niet doorgegeven buiten de Europese Economische Ruimte.

6. Hoe lang we uw persoonlijke gegevens bewaren

Wij bewaren uw persoonlijke gegevens voor de langste periode die nodig is om te voldoen aan de toepasselijke wettelijke en reglementaire bepalingen of voor een andere periode waarbij rekening wordt gehouden met operationele beperkingen zoals goed accountbeheer, effectief beheer van de relatie met het deelnemende bedrijf en antwoorden op wettelijke verzoeken.

In het geval van deelnemende bedrijven wordt de meeste informatie bewaard voor de duur van de contractuele relatie en tot 20 jaar na het einde van de contractuele relatie.

In het geval van potentiële klanten wordt de informatie 10 jaar bewaard.

7. Uw rechten en hoe u deze kunt uitoefenen

U heeft de volgende rechten:

– Recht op toegang: tegen betaling van een administratieve vergoeding kunt u informatie krijgen over de verwerking van uw persoonlijke gegevens en een kopie van deze gegevens.
– Recht op rectificatie: als u van mening bent dat uw persoonlijke gegevens onjuist of onvolledig zijn, kunt u vragen om deze te wijzigen of aan te vullen door een aanvullende verklaring te verstrekken.
– Recht op wissen (om te worden vergeten): u kunt verzoeken om het wissen van uw persoonsgegevens. In dit geval bewaren we de gegevens die nodig zijn om te bewijzen dat de gegevens zijn gewist in een wisregister. Deze gegevensopslag is alleen voor bewijsdoeleinden en bevat alleen de gegevens die strikt noodzakelijk zijn om het bewijs van dit wissen te leveren. Het register wordt niet naar een ontvanger gestuurd en de gegevens worden maximaal 10 jaar bewaard.
– Recht op beperking van de verwerking: u kunt vragen om de verwerking van uw persoonsgegevens te beperken.
– Recht op bezwaar: u kunt bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens op gronden die verband houden met uw specifieke situatie.
– Recht om uw toestemming in te trekken: als u toestemming heeft gegeven voor de verwerking van uw persoonlijke gegevens, heeft u het recht om deze toestemming op elk moment in te trekken.
– Recht op overdraagbaarheid van uw gegevens: indien dit recht van toepassing is, heeft u het recht om de persoonlijke gegevens die u ons heeft verstrekt aan u terug te laten sturen of, indien technisch mogelijk, over te dragen aan een derde partij.

U kunt uw rechten schriftelijk, ondertekend en gedateerd uitoefenen op het volgende adres: ter attentie van de directie, Rue des Quatre Fils Aymon, 12-14, 7000 Bergen.

In overeenstemming met de toepasselijke regelgeving heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit voor Gegevensbescherming (Drukpersstraat 35, 1000 Brussel).

8. Vragen?

Als u vragen heeft over het gebruik van uw persoonlijke gegevens zoals bedoeld in dit beleid, kunt u per post contact opnemen met S.A IMBC, ter attentie van de directie, Rue des Quatre Fils Aymon, 12-14, 7000 Bergen.